22 februari 2010

Köket - lite foton

Denna fina kryddhylla/förvaring fick jag av sötaste C & M i lördags. Jag är överlycklig! Den pryder sin plats i köket. Stort tack!

Vår frukt- och grönsakslåda. Tack till mamma och pappa som hittat denna! Vi kom på att om man lägger i morötterna bland frukten, så tar barnen sig en morot lite då och då.

Nya gardiner i köket. Tack till mamma och mormor! Mamma har sytt gardinerna och mormor har broderat E, A & S.

Jag är såå nöjd med gardinera. Passar utmärkt i köket!

Nu har vår emaljskylt kommit på plats också!

Fräck va?


Idag, måndag, var jag bara på jobbet under förmiddagen... Först i morse lämnade jag Maja på ridlägret. Kom lite försent för, så klart snöade det.. Bah! Tröttsamt..
Några timmar senare ringde dagis och sa att Wille inte var sig lik. Han låg på soffan, han grät vid frukosten och tog sig för armen och sa att han har ont. Ja, vem vet - bäst att hämta hem honom. Nu sitter vi i soffan och tittar på TV. Enligt mig är det inget fel på pågen, men jag har haft fel förr. Vi får väl se ikväll om det ändrar sig. Men när jag frågade honom om han har ont i armen, så säger han "nej, det gör inte ont" och när jag frågade honom varför han var ledsen när han åt frukost så sa han "jag ville åka hem"....hrm....
Han hade kanske måndagsångest ;o). Ja, jag vet inte - nu är vi hemma och så ser vi om saker och ting förändras.
Kram Eva

7 kommentarer:

  1. Vilket fint kök du har fått, skylten passar verkligen in där.
    Tänkte på hyllan med glaslådorna du fick är den stor eller är de en sån man hänger under köksskåpen?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Tack, jag är mkt nöjd med köket :o).

    Hyllan med glaslådor är en sådan som fanns förr i köken. Vissa var brevid varandra och satt under köksskåpen - andra var inbyggda i väggen.

    Älskar sådana hyllor och letar hela tiden efter dom. Nu har jag en men vill så klart ha fler, hihi

    Kram eva

    SvaraRadera
  3. Så mycket läckra saker :))
    Jätte fräscht, och snyggt!

    Men hur är det med grabben? Mår han bra igen?
    Kramen till damen :P

    SvaraRadera
  4. Vad fint! Gillar speciellt fruktlådan, vilken bra idé!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Inte alls i min smak men smaken är som baken!! Speciellt gardinerna, de är säkert gjorda med största kärlek men tycker att dem ser riktigt gammalmodiga ut för att hänga i ett kök år 2010!
    Fast jag har förstått att du gillar den lite äldre stilen, det syns på de andra bilderna, fast köket är nytt så ser det gammalt ut med knoppar och dyl.
    Kör försiktigt om du ska ut på vägarna, du kör säkert jättebra men tänk på att det är halt!!
    Snökram Cindy

    SvaraRadera
  6. Cindy!
    Tur är väl det att alla inte tycker likadant, hade varit himla tråkigt att komma hem till folk då..

    Jag älskar den lantliga franska och danska stilen, rent och snyggt.

    Och jag är glad att gardinerna ser gammalmodiga ut, jag har med andra ord lyckats!

    Ja, fy fasiken vad halt det är, sladdade rejält flera gånger...suck.. När ska det försvinna.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Kikade in för att säga hej, hoppas att allt är bra? Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...