19 februari 2010

I-landsproblem



I morse uppdagades ett riktigt I-landsproblem i vår familj. Vår dator startade inte... j ö s s e s säger jag bara - helt plöstligt blev vi handfallna. "Nämen, hur gör vi nu?" Precis som om hela världen försvann... hehe..


Ja, jag provade allt jag lärt mig av mina kära kollegor på jobbet. Ta ut batteriet (det är en laptop alltså) blås och sätt i igen. Detta gjorde jag några gånger och höll på med lite annat också typ, men icke.
Okej, sa jag - nu tar jag med mig den till jobbet och ser om någon kan hjälpa mig. Annars lämnar jag in den och hör vad det skulle kosta att laga den. Jag hann kolla i morse, garantin gick ut för en månad sedan - f-n.

Pratade "fint" med min kollega Bosse, som tittade på den, tog ut batteriet och satte tillbaka det igen. Vips, så fungerade datorn.....

Jorå, så nu har jag inte just detta I-landsproblem längre!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. hehe.. jag tror dator gör så ibland för att vi ska uppskatta dom ännu mer. Man blir så larvigt glad när man inser att man inte förlorat allt innehåll och LOVAR att göra backup GENAST....

    SvaraRadera
  2. Trevlig helg!
    Ser fram emot min lilla vinst!
    Tackar på förhand.
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...