1 februari 2010

Avklarat

Hehe, jag har klarat flygturen med propellerplan, säljkonferens i Borlänge med "Hela huset gungar" på lördagskvällen med 1200 pers, 3 1/2 timmes busstur från Borlänge till Arlanda, flyg till Sturup med många icke-glada-barn och slutligen bilfärd hem igen i gårkväll...
Väl hemma möttes jag av att vi har en vattenläcka från ett vattenrör på kallvinden. Vi märkte det för att det började droppa ner från taket i köket...........
Suck...
Rörläggaren kommer ikväll, försäkringsbolaget är kontaktat och någon "påg" kommer att åka ut till oss och mäta fukten i morgon. Tyvärr kommer väl försäkringsbolaget att hitta en liten klausul som gör att försäkringen inte täcker just detta.. Det brukar ju vara något finstilt som jag missat
Suck...
Känner mig lite uppgiven måste jag säga. Men, man kan inte göra något ogjort och det är läck i ett rör - nu får vi ta tag i det och fixa detta!
Suck...
Dock så tänker jag och barnen åka till min kära pappa någon timme ikväll och fira hans födelsedag först och främst!
Ha en skön måndagkväll!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Skönt att ha flyget avklarat!

    Vet hur jobbigt det är med hus som går sönder, läcker och krånglar... Så jobbigt! Hoppas att det löser sig med f-bolag och annat!

    kramar!

    SvaraRadera
  2. Kul och höra att allt gått bra! men vilken otur med köket o vattenläckan såklart, ni som precis fått klart o allt, jag skulle grina krokidiltårar :)
    Ha de bra! Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...