21 februari 2010

Armbåge

Ja, man ska inte planera för mycket har jag nu förstått, för det blir nästan aldrig som man tänkt.


Igår var vi först hos sötaste C och hennes M och beundrade allt fint dom har gjort till kommande bebis. Jag testkörde barnvagnen som jag är "as-impad" av och kände och klämde på allt annat fint :o).
Precis när jag ska ta mig en härlig klunk av det nybryggda kaffet, så sätter jag det nästan i halsen på grund av Willes skrik... Hittade honom liggandes på golvet med ena armen under sig och han hade verkligen ont.. Han höll i armen och jag fick knappt titta och och jag fick absolut INTE röra den. Han hade snubblat på tröskeln.

Wille slutade inte gråta och det är inte likt Wille. Så istället för att sätta mig ner och fika så fick jag och barnen gå igen och ringde mina föräldrar för lite assistans.
Det var lika bra att köra in till akuten.

Det gick tack o lov väldigt fort allt, så efter ett par timmar var vi hemma hos mina föräldrar och forsatte nästan där vi slutade.

Willes diagnos: Armbågen var ur led... Tro f-n han hade ont! Men doktorn lagade hans arm och allt var frid och fröjd.
När vi ändå var 30 steg från avdelningen där mormor ligger just nu, så åkte vi så klart upp och hälsade på henne!



Väl hemma hos föräldrarna igen, så fikade vi på god fruktsallad och kramade Maja som stannat hos morfar och var lite nervös.

Kvällen var dock som planerat! Goda vännerna M & S och barnen kom och vi hade himla trevligt!!


Nu ska jag snart äta middag och efter det är det "filmtajm". Vi har hyrt UPP och ska mysa på den och äta lite popcorn (igen...)



Ha en skön söndagkväll!

Kram Eva

3 kommentarer:

  1. vilken otur för lilla Wille, förstår att han hade ont, tur att de fixade sig så fort.
    Hoppas ni haft en mysig söndag i allafall! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej på Er,
    Fy, vilken otur för Wille.
    Det känns som om det är något hela tiden för den stackars killen.
    Må så gott och krya på dig Wille.
    Kram//Lottie

    SvaraRadera
  3. Stackars Wille!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...