24 januari 2010

Helgen

Båda barnen fick äta glass efter att ha varit jätteduktiga när dom fick sin andra vaccinationsspruta idag. Maja var vi aldrig oroliga för, men det gjorde lite ont i hjärtat när vi på morgonen berättade att han skulle ta en spruta till. Jaha, svarade Wille. När han sedan kom ner på vårdcentralen, så tog han av sig "tjocketröjan" och drog upp ärmen på t-shirten och satte sig i pappas knä. Inte ett ljud! Nu ikväll har dom ont i armen, men än så länge ingen feber.

Här ser ni våra nya soffklädsel! Vi bryter det vita med gråa soffor. Himla snyggt tycker vi! Ja, jag har också börjat vänja mig...... :O)


Igår lekte Rasmus och Wille och det handlar väldigt mycket om hårdrock och att "spela i ett band" och sjunga. Här i full gång! Är dom inte söta?! 2 och 3 år gamla...


Lördag eftermiddag och vi var hos djuren och hälsade på. Här försöker Wille få kontakt med den ena kaninen. Det fanns många, många otroligt gulliga och fina kaniner.


Maja blev väldigt god kompis med geten.


Här har vi lillkillen i badbaljan. Undrar hur länge till han kan bada i denna.. Nästa steg är väl en liten pool. Meningen när vi tog bort badkaret, var ju att vi skulle renovera badrummet på ovanvåningen också... men än har vi inte blivit miljonärer, så renoveringen har inte blivit av... Balja och pool heter därför lösningen!
I morgon är det en helt orörd vecka som börjar - dock har jag inte lika mycket längtan efter fredag denna vecka för jag ska ju till Borlänge hela helgen med jobbet.. Åh, jag vill hellre vara hemma..
Ha en skön avslutning på helgen!
Kram Eva



5 kommentarer:

  1. haha....Så söta dem e´de små pågarna.....kul att se de blivit så stora.....Växer ju som ogräs:o)))Bad baljan ja...haha....ja där han minsann inte sällskap av varken storasyster eller mamma & pappa:o))))Gullig e´han iaf där han sitter i allt skum:o)))))
    Föärrästen....fick ni "rätt" på toamysteriet;o)?

    SvaraRadera
  2. Hej, snyggt med soffan, gillar Eiffeltornet, har kikat på den men aldrig blivit av att jag köpt den. Söta bilder på barnen, hårda rockkillar också.
    Badbaljan ser lite liten ut :) men de funkar ju.
    Ha en bra dag! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. ...tyckte om den färgen...det är jättesnygg mot det vita..det är entigen den eller sandfärgat...jättefint..puss

    SvaraRadera
  4. Grått är väldigt snyggt... Vi kan inte komma överens vad vi ska ha för soffor här...haha.
    Men men, vi hittar väl något till slut :)

    SvaraRadera
  5. Sari! Jepp, det försvann tack o lov!
    Anna! Köp den, vi har aldrig ångrat oss.
    Suza! Håller med dig.
    Maya! Provsitt Ektorp på IKEA, dom har vi och är supersköna att både sitta i och sova i....

    Kram till er alla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...