11 januari 2010

För mycket

Min darlingmormor!

Ja, jösses - där gick jag nog upp 1 kg istället... Fast att jag inte åt så mycket, så känner jag mig som en "gödd gris" just nu. Mormor tyckte att jag åt alldeles för lite som vanligt. Dock är jag mest glad över att mormor fick i sig en macka själv. Hon var på så gott humör så idag - underbart att se!


För er som inte vet (men vill veta?) så är min mormor 95 år (på lördag), bor själv och klarar sig helt och hållet själv (fast idag hade hemtjänsten varit där och städat) och är som en pigg 70-åring med stor glimt i ögat! En riktig krutgumma! Dessutom bakar hon fantastiskt gott bröd och gör otroligt god Italiensk sallad och sillsallad och leverpastej och mycket mer. Allt sådant gott som sätter sig runt midjan.

Hem och motionscykla ikväll igen kanske? Det är bud på det..
Kram Eva


2 kommentarer:

  1. Eftersom jag inte har någon av mina mor eller farförldrar kvar så har din mormor blivit min favvomormor.Hon e bara så söt..en liten "stålmormor" och min snack o rökkompis..hihi...natti natti...puss puss

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig mormor du har, jag har aldrig träffat min mormor. Tur att jag umgicks med farmor när hon levde.
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...