19 januari 2010

Äckligt kaffe

Bilden är lånad från Google

Jag har alltid haft socker eller en sukett i kaffet tillsammans med mjölk. Är det kaffe då kan man fråga sig? Tja, jag tycker om det. Men i min nya värld där jag ska minska sockerintaget så har jag slutat (försöker sluta) med suketten. Blääää vad äckligt det är.. Hur länge ska man behöva "vänja" sig innan det smakar gott med kaffe igen?
Just nu funderar jag på om jag ska kickstarta mig själv och min viktnedgång med Modifast. C - hur var det, fungerar det att köra med det alla måltider utom middagen på kvällen? Vi får se hur det går.

Helena & Micke: Ha en superskön bröllopsresa!!
Kram Eva

8 kommentarer:

  1. När man vant sig så är kaffe bara gott utan socker eller saketter. Men lite mjölk skadar inte tycker jag.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej E, ja det fungerar att göra så men det är betydligt bättre att ha kvar frukost eller lunch. Du gör av med mer energi under dagen och behöver då mer för att kunna köra på som vanligt. På kvällen (när du inte tränat) så myser du mest och behöver inte lika mycket energi. På deras hemsida finns den sk Modifast-metoden, läs där! Pöss min lilla groda

    SvaraRadera
  3. du vänjer dig.Jag hade oxå socker förr.Tyckte oxå det smakade blähä...men nu....never jag skulle stoppa ngt sött i kaffet

    SvaraRadera
  4. Kaffe med mjölk är jättegott, min man har 5 sockerbitar i och du kan ju tänka dig hur hans kaffesmaker, urk :)
    Ska också köra modifast sen, men tränar man tror jag inte man bara kan köra med det. Gillar den med kaffesmak. Lycka till! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hehe... jag dricker mitt kaffe med mjölk, annars tycker jag det är äckligt!
    Ha en kanon dag!
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Man vänjer sig ganska snabbt faktiskt, dock kommer jag aldrig att sluta med mjölk i kaffet!

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Heja Eva för att du tycker om livets goda. Men jag måste berätta för dej att min Rickard har gått ner 35 kilo på 2månader med Modifast. Duktigt va. Lotta

    SvaraRadera
  8. You go girl!!Detta fixar du...det tar sin lilla tid...puss puss

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...