18 december 2009

Stora katastrofer...


.... är det ute ;o). Ja, kanske inte riktigt, men nästan. Det är snöoväder med -5,5 grader och blåst och då blir det katastrof i Skåne. Bilisterna i Skåne blir lika förvånade varje år... "Men, vad är detta för något vitt som kommer ner från himlen - åh, det är ju snö. Men gud hur ska jag då bete mig?".

Kanske lite överdrivet, men ändå... Det finns ett väldigt enkelt sätt att hantera snöoväder i trafiken.


Hålla avstånd, förvänta sig det oförväntade och anpassa hastigheten efter väglaget!


Visst låter jag snusförnuftig?! Jag vet... Men reta dig inte på det ;o).
Men det är ju egentligen så himla enkelt och ändå så fungerar det inte. Varför tror tillexempel medelålders män att deras bilar är "superbilen-som-aldrig-sladdar-jag-kan-köra-så-himla-fort-och-ändå-vara-cool?


Ja, ja - nu har jag fått "kräka" av mig lite och skall återgå till arbetet. Idag ska jag minsann jobba hela dagen - det du!


Vi hörs igen!

Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Eva, du har rätt!!!!!!
    Hålla avstånd och anpassa hastigheten det är den rätta medicinen!!!!!!!
    Inte ens pensillin hjälper mot sunt förnuft, den måste man födas med. Förbjud alla Öststatslångtradera med blankslitna däck att köra på våra väger när det är halt.
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Hej pappa!
    Åh, så glad jag blir över att du kommenterar!!

    Öststatslångtradare med blankslitna däck borde VERKLIGEN förbjudas!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. hehe.. jag vet inte om detta är något skånskt, att förtränga att det kommer snö varje år!? Känns som att skåningar är världsbäst på att; Äh vi byter till vinterdäck sen, äh vi tar upp båten om det skulle bli kallt. Sen blir folk förvånade att det kan slå om på ett dygn...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...