16 december 2009

Laptop i knät, sitter i Willes rum samtidigt som han leker doktor :-) och lagar mat.

Det har varit mycket med doktorer och medicin dom senaste dagarna. Först fick lilleman Kåvepenin, precis som vi andra. Då vänder sig hans mage ut-och-in och hela maginnehållet kom ut i en kaskad (fräscht...jag vet). Ringde doktorn igen och fick ett nytt penicillin som jag inte kommer ihåg vad det heter, men det smakar tuttifrutti.
Eh, tyvärr spelade det ingen roll - det blev kaskader igen. Ännu värre denna gång och den stackars pågen var helt förstörd och somnade helt utmattad. Innan han somnade frågade han med darrande röst "ingen mer medicin nu va pappa, snälla....."

Idag har vi konsulterat läkaren flertalet gånger och tyvärr finns det inget att göra mer än att blanda ut det i något. Efter många om och men kom jag på det ultimata; ganska stark saft med tuttifruttismak :o). Enligt doktorn var det bättre med 0,5 ml än inget alls. Nu har jag fått i honom 1,5 ml och vid nästa måltid så ska jag försöka få i honom minst 2ml tänkte jag - kanske jag vågar 3ml.. Vi får se.

Nu är jag glad igen.

------------------------------

Det blev julspel för Maja igår!! Herrejösses, så duktiga dom var i båda klasserna. Jag har filmat lite olika sekvenser och laddar upp det senare ikväll (tror jag att jag hinner) så får ni själva se (om det går) och lyssna på skönsång :o). Maja var supernöjd efteråt och är idag i skolan och mår primaliv!

..................................................

Idag förstår ni, ska jag iväg och träna... Alltså, nu har jag inte varit där på länge pga sjukdomar till höger och vänster och för min ryggs skull måste jag dit. Men visst, nu när jag inte varit där på länge, så är jag ju inte så sugen....

Hur går det för er andra med er träning och vad tränar ni för något???

Kram Eva










2 kommentarer:

  1. Jag var i gån med styrketräning 3 ggr vecka under hela vår/sommar/början av hösten, men nu är det länge sedan och dessutom har mitt gymkort gått ut...

    Måste komma igån snart för ryggens skull (och för allmänt välmående!)!

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. När det gäller att få ner penicillinen så blandade jag det i kall, ganska starkt blandad Oboy och det fungerade bra.
    Lycka till och tack för pengarna. det var 1 kr för mycket:-)
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...