17 december 2009

Halt

Jag åkte själv iväg för att handla ikväll. Maja ville hellre vara ute i snön och såg ut som om hon "sålt smöret och tappat pengarna" när jag sa att hon skulle följa med. Så kan jag ju inte göra mot henne, vi vet ju inte hur länge snön ligger kvar här i södern. Staffan är ju aldrig speciellt jättelycklig över att åka och handla, men denna gång var det faktiskt hans idé från början - dock stannade han hellre hemma med Wille.

Ok, jag förstår dom.

Jag blev inte ledsen. Jag hade några sköna timmar för mig själv :o). Handlade nya skor till mig själv, det blev inte sådana som jag tänkt mig. Snålheten vann.... Men inte helt, för det blev ett par ordentliga Gore Tex från Ecco. Gick med i deras kundklubb och fick 10% rabatt direkt - där blev jag köpt!

Byxor & tröjor hittade jag till Wille, men jag kunde inte för mitt liv hitta en snygg jultröja till Maja. Känner inte för neonrosa..

"pi katte" så trött jag är. Nu ska jag sova soffa!

Kram Eva
ps. Herrejösses så halt det är på vägarna - kör försiktigt, vinterdäck hjälper inte mot is... ds

1 kommentar:

  1. Godmorgon, ibland är de riktigt skönt och åka och handla själv, man får titta på det man själv vill :), men man har ju ingen smakråd som man själv då skulle vilja ibland, men man har ju öppet köp :)
    Ha en bra frredag! kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...