29 december 2009

Blinkers

Det finns en sak som kan göra mig skogstokig när jag kör bil. Jag har många saker jag kan reta mig på i trafiken, men detta slår allt.
Varför är det så himla svårt för många trafikanter att använda sig av blinkers? Då menar jag även dom som blinkar samtidigt som dom svänger (vem kunde planera efter den körningen?)
Åhhhhhh, så irriterad jag blir, det stör min välplanerade körning.
För ja, jag kör vääldigt bra och har väldigt stor vana av mycket trafik, all sorts trafik, väglag som är både bra och dåligt. Nä, här är jag inte blyg av mig - gemene man är dålig på att berömma sig själv så jag tänkte känna efter hur det känns. Jo, tack det kändes helt okej ;o)!!

Snälla alla ni som inte använder er blinkers; använd den och visa era medtrafikanter er färdriktning!!
Ikväll ska vi titta på Nyårskarameller - älskar när folk gör bort sig (ja, jag skrattar även gott åt mig själv när jag gör bort mig, händer ju ibland...)

Många varma kramar
Eva







3 kommentarer:

  1. Usch, jag retat mig också på de som inte blinkar, men ännu värre är det med de som inte kan hålla avståndet!! : (

    Tur att vi kör bra i alla fall!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja man undrar ju varför dom har blinkers, vissa människor ska vara "king" överallt. Jag kär bäst i stan, haha.
    Missade helt nyårskaraméller, får titta på reprisen. Ha de bra! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Josefine & Anna: Visst är det tur att det finna sådana som vi :o)!

    Ah, ni missade inget nyårskarameller - det var bara ett vanligt kryss....nyårskaramellerna glömde dom nog.

    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...