16 november 2009

Lite sekretess blir det

Vid 10-tiden träffades vi allihopa i Ystad centrum för att dricka en kopp kaffe på ett café på gågatan. Himla mysigt ställe med blandad stil på alla möbler. Min smak!
Bara att sitta här i lugn och ro utan barnskrik var ju otroligt.
Härligt att ta det lugnt!

Jag och Tessan med varsin stor latte

Okej... inte bästa fotot. Men är vi inte snygga i våra badrockar och badskor?
Här har vi ätit lunch och checkat in på rummen och ska nu spendera åtskilliga timmar inne på SPAavdelningen och dessutom få diverse olika behandlingar.


Ja, jag kan ju inte visa vilka foton som helst och av resp för M&S så är det mest foto på oss andra. Här i jacuzzin som var underbart varm och härlig!
Vi badade, sedan satte vi oss ner i dom sköna "solstolarna" och läste tidningar, drack gott thé, åt nötter och frukt och pratade, pratade och pratade.
Vid 15 hämtades vi och vi skingrades för en timme där vi alla fick olika behandlingar. Jag tog en aromamassage (fantastiskt skönt). Dom andra fick lerinpackningar, chokladinpackningar, klassisk helkroppsmassage och fotkur. Sedan möttes vi upp igen och fortsatte spa:a. Men denna gång blev det dessutom ett glas vin och öl - Mumma!


Efter Spa:andet så gjorde vi oss snygga (hrm....snyggare :o)!...) och intog T&R´s rum för lite mer vin och öl. Därefter en fördrink med tilltugg i matsalen. Vid halvsju kom taxin och hämtade oss och körde oss till Store Thor inne i Ystad centrum.
Här upplevde vi fantastiskt god mat. Det var en otrolig njutning för gommen. Tre rätters middag (vi fick välja precis vad vi ville - är inte det otroligt så säg). Mmmm gott! Här valde jag
Förrätt: Hummersoppa
Varmrätt: Pepparstekt oxfilé
Efterrätt: Crème Brulée

Till detta ett supergott Australiensiskt vin och mycket vatten....
Otroligt fullproppade så tog vi oss en promenad till en Irländsk pub, där vi drack en öl och fortsatte snacka. Ja herregud vad vi har snackat och skrattat!
När vi inte orkade längre så trotsade vi regnet och tog en promenad hem. Det var välbehövligt med tanke på vad vi hade tryckt i oss.
Avslutade en underbar dag med ännu mera vin på T&R´s rum.
Efter en god natts sömn så var det dags att äta igen.... hehehe. Nu frukostbuffén!
Mmmmmm, så gott det är.
...................................................................

Sammanfattning:
Fantastiskt rolig och härlig helg!
Tack alla ni goa vänner som var med, var åker vi nästa gång?

.......................................................................

Jag rek. Ystad Spa absolut! Ett litet familjärt ställe där både jag och Staffan återkommer till varje år. Men nästa år kanske vi ska prova ett nytt ställe? Vi får väl se :o)
.......................................................................
Inte att förglömma:
Stort jättetack till mina kära föräldrar som passade Maja och Wille när vi var borta. Fantastiskt skönt att ni kan ställa upp och vi är alltid lika trygga och glada när det är ni som passar.

Tack!

Kram Eva

1 kommentar:

  1. Åhhhh va härligt de ser ut, man behöver verkligen komma iväg och förgylla varadagen ibland.Så nu är de dags o planera nästa resa :). ha de bra! Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...