8 oktober 2009

Reflexer



Bär reflex i mörkret!
Med reflexer syns du bättre i trafiken och risken för att råka ut för olycka minskar med 85 procent.
Säger dom som vet. Men jag tror på dom faktiskt. Nu när man kör mer och mer i mörker så är det knappt man ser folk som cyklar eller går om dom inte har reflexer på sig. Ännu värre är det om det regnar, så syns dom inte alls.
Jag investerade för några år sedan i reflexvästar till hela familjen på IKEA (billigt värre!) - och både Maja och Wille tar på sig dessa om dom ska vara ute och leka när det är mörkt. Jag behöver inte be dom alltså....
Så en liten tanke till er alla som kanske är ute och promenerar mycket utan reflex när det är mörkt; Tänk på att ni inte syns!
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...