13 oktober 2009

Nattvak


I natt har Wille fört ett himla liv.. Han skulle inte sova i sin säng, han skulle inte heller sova i vår säng, han skulle absolut in till soffan och titta på Tweenies (barnprogram) på datorn....
Nu är han ju så klart inte medveten om detta, så jag kan ju inte direkt bli arg.
Så fort han somnade i soffan (utan Tweenies, men dock i soffan) och jag gick in med honom igen - så vaknade han och gallskrek. Han skriker liksom tills han får som han vill och det är inte läge att mitt i natten försöka uppfostra ett barn som drömmer.... Gilla läget.
Till slut gav jag upp och sov resten av natten, i en ställning som sig inte bör med tanke på min rygg, i soffan ihop med Wille.
Fast även där skrek och ojade han sig i sömne...
Idag har jag ont och är groteskt trött. Ca. 4 timmars sömn är inte något man känner sig utsövd på.
Ska ut på en promenad nu på lunchen och försöka få lite luft. Det är ju inte så många timmar kvar på min arbetsdag, så jag klarar mig nog. Jag håller bara tummen för att han inte är ÜBER-gnällig när jag hämtar honom.... på cykel.... Han somnar ju garanterat på vägen hem.
Ikväll mjukstartar vi "Roliga Tistan" som Maja skrev på en lista igår. Jag bad henne skriva ner saker vi kan göra gemensamt någon timme varje tisdag. Ni som har följt mig några år vet att vi vanligtvis har haft "aktivitetsonsdag". Ett bra sätt att en dag i veckan verkligen umgås med barnen. Annars hamnar man i det vanliga "hjulet" och dagarna och veckorna bara går och går och går. Visst låter det "redigt" värre..? Men det är kul och bra för samvetet!

Ikväll ska vi baka chokladbollar! Inte för avancerad bakning... hehe...
Dags för promenad!
Bak-kram Eva

4 kommentarer:

  1. Hoppas lille Wile mannen sover ostört i sin säng....Dessa små söta liven:o))))Deras vilja e stenstark:o))))Kanske han haft mardröm i sin säng....

    SvaraRadera
  2. En liknande sån natt hade jag förra veckan med min 3-åring, kände mig som ett vrak hela dagen efteråt. Tur att inte alla nätter är sådana!!!!!

    Tack för din gulliga kommentar hos mig!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Åh hälsa Maja från mig. Hoppas att hon minns mina chokladbollar som hon var så förtjust i. Vi kallade dem ju faktiskt för Maja-bollar eftersom hon alltid ville ha dem :))

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh Sus! Det är ingen som glömmer dina chokladbollar!! Önskar du kunde baka några och skicka ner till mig och Maja - Wille har ju inte smakat dom..

    Sari! Nja inte bara i sin säng, tycker han har nattskräck lite väl ofta just nu. Fast det händer väl mycket i en 3-årings liv.

    Marie! Din blogg är en av mina "favvo" - kul att du hittade hem till mig!!

    Kram till er alla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...