1 oktober 2009

Många pusselbitar..


...som ska passa ihop på morgonen. Idag var det några bitar som inte ville som jag ville. Eller som jag inte ens hittade... *fniss*

"väcka barnen, tjata om att dom ska gå upp (Maja), borsta tänder på barnen, hitta deras kläder (tvättmaskinen ätit upp allt?), se till så att kläderna kommer på, göra frukost, göra matsäck till Maja som räcker en heldag (kycklingklubbor, pannkakor, frukt, varm choklad med mera....), byta blöja (bajsar så klart innan vi ska gå), eh, klä mig själv.., förbereda för ridningen ikväll, komma ihåg att meddela skolan om hur många saker som helst (tror inte jag missade något), lämna Wille på dagis, Maja i skolan, köra till jobbet, komma på halvvägs att jag glömt min telefon, köra tillbaka igen och hämta den, iväg igen mot jobbet, hamnar direkt i bilkö och inser att jag kommer att bli 20 minuter försenad, ser nästan inget för det ösregnar men är slutligen inne på jobbet och önskar som jag möter godmorgon!"

Då har jag varit på väg i 1 timme och 10 minuter och ändå kommer jag försent..........


Hrm.. jodå - en typisk morgon hos oss.


Maja är idag på en heldagsutflykt på Uppåka. Jag är väldigt avundsjuk, för jag har velat dit väldigt länge, men inte gjort något åt det. Har ni inte läst något om Uppåkra, så är det hög tid - det är hyperintressant för den som älskar historia.

Idag stänger dagis tidigt, för hela personalen på samtliga förskolor som ingår i den här gruppen åker till Barcelona ikväll... (jepp dagis stängt i morgon - mormor och morfar ställer upp och passar Wille - STORT TACK! ) På lördag ska dom se Zlatan spela - åh så kul för dom!

Barcelona, denna fantastiskt underbara stad som faktiskt har allt. Någon gång ska jag och Staffan åka dit en långhelg och flanera. Det är värt alla pengar i världen.

Men, nu ska jag forstätta käka lunch och läsa alla bloggar!

Zlatankram Eva

1 kommentar:

  1. ja ibland börjar inte dagen som man tänkt sig,ler...men förhoppningsvis blev det lugnare när du väl kom till jobb!?och att det blir en skön kväll....Skitväder ja...det kan man lugnt säga.Vill till sol & värme.......

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...