27 oktober 2009

Hes och hängig


Foton från mitt vitrinskåp
(som behöver rensas och arrangeras om..)


Det är jag idag - hes och hängig.. Har inte ont i halsen, men kan knappt prata utan att hosta. Det tog en timme i morse innan jag kunde få fram något där man hörde vad jag sa...
Ja, ja nog om detta - det går väl över!

Fina koppar fyndade på loppis av mamma


Min besticklåda - fylld med godsaker i silver!

Maja är fortfarande hos mormor och morfar och ska idag till tandläkaren. Inget hon ser fram emot då hon har ganska svag emalj. Maja sköljer med flour varje dag så det är ju inte så mycket mer hon kan göra (jo, givetvis borstar hon tänderna också) Hon är vääldigt nervös för att hon har hål... Synd om henne.

Igår kändes det så tomt hemma. Maja var som sagt inte hemma och Simon stack till sin mamma. Det resulterade i att vi fick upp luckor och hyllor och sorterat in allt porslin i våra väggskåp! Kanon! Ikväll ska vi sätta fast knopparna/handtagen - det är ett litet projekt i sig.. he he..


Väggskåpen är på plats, men resten ser ju hemskt ut...

I morgon hoppas vi att rörläggaren kommer och proppar rören till vattnet - då påbörjar vi den sista rivningen (också den mest nervösa) nämligen bänkskåpen. Är nervös för att det inte ska vara torrt och fint där bakom, vi har liksom varit med förr... Men ser det bra ut, så ska vi snabbt försöka få dit alla skåp och kalla tillbaka rörläggaren (inte det lättaste som ni vet) inom några dagar.

Men först ska han komma imorgon och det vågar man ju inte lita på.....

Kram Eva















1 kommentar:

  1. Kul med gamla saker, fint kök ni har fått, lite avis :).Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...