15 oktober 2009

Håravfall

Om man tappar väldigt mycket hår när man tvättar det, kan det då bero på stress? Har för mig att jag har hört det innan nämligen. I går kväll kändes det som att hela peruken åkte av...
Det är inte roligt på mitt arbete nu.. Det kan bero på det. Jag är för få personer för så mycket jobb på så liten tid - det kommer att knäcka mig om jag inte säger stopp själv. Och det ska jag nog göra snart - jag har redan visat lite.. Alla säger; du måste prioritera. Jepp, men det är väldigt lätt att säga men väldigt svårt att göra. Jag kan ju inte säga till kunden som jagar mig; "jag prioriterar inte din förfrågan kära kund - du är inte tillräckligt mycket värd i pengar"....

Just nu känner jag faktiskt för att börja leta efter nytt jobb.... smart i dessa arbetslöshetstider....? Nä..

Fast jag var glad i morse när jag fick köra UNO till jobbet :O).

Ikväll ska med Maja till ridningen. Jag har hittat mitt underställ och ska med glädje ta det på mig - för jag bestämde mig förra torsdagen att det var sista gången jag frös under tiden Maja rider. Fy fasiken så hemskt det är när det blåser och är kallt och det regnar.. Undrar hur dåligt vädret måste bli för att dom ska flytta in i ridhuset? Klart paddocken är ju större - så det är bättre att rida där.. Ja, ja det visar sig väl.

Nu ska jag prioritera litta.

Ha en fortsatt skön torsdag!
Kram Eva

5 kommentarer:

  1. Tror också de beror på stress, ta de lugnt om de nu går eller gå ut i strejk. Ha en bra dag! Anna

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en mysig fortsättnig på kvällen! Lycka till med jobbletandet!

    SvaraRadera
  3. Ja, du är nog boven på spåren - stress är grunden till mycket konstigt i kroppen... Men grattis till nya bilen - toppen med lite extra säten och plats!!
    Sköt om dig och tänk på dig själv, det är tyvärr inte så många andra som gör det!
    kram Therese

    SvaraRadera
  4. Ja du Eva! Gissa varför jag är halvt sjukskriven 1½ vecka? Vi har massor att göra på jobbet, men för mig måste det bli såhär dessa dagarna. Alternativet är att jag inte kommer alls på ett tag.
    Var rädd om dig! Jag kämpar själv med att ta mig ur det just nu. Min omgivning börjar förstå och har plockat bort en ganska tung arbetsuppgift.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Ja du Eva! Du vet säkert varför jag är halvt sjukskriven 1½ vecka. Det kändes bara tvunget.
    Dessutom börjar min omgivning förstå, för dom har plockat bort en ganska tung uppgift från mig. Det var tvunget om jag ska kunna fortsätta.
    Var rädd om dig!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...