28 september 2009

Nattskräck (igen - jag vet)




Berätta för dom du känner att det finns
något som heter nattskräck hos barn!

Det värsta som finns i denna värld är när barn far illa. Det håller ni säkert med om hoppas jag?!


Ibland känner jag att ”om bara någon berättar för dom, allt som kan hända när man fått ett litet barn”, så kanske man hade kunnat förhindra en hel massa.

Det finns ju människor med kort stubin, som jag tror inte klarar av t ex barnskrik och gnäll – därav barnmisshandel. Människan kan inte tygla sig och sitt humör och det lilla lilla barnet får ta smällen…


En sak jag önskar att någon berättade för mig i ett tidigt stadium, är att barn kan få nattskräck, kan drömma extremt mycket och bli ledsen på natten (eller kvällen) och skrika utan att veta om det. Jag blev skräckslagen första gången Maja fick det och visste inte hur man skulle agera. Nu har jag en väldigt lugn och sansad make som fick ta hand om både mig och Maja... Men lugnet gjorde så klart att det gick över. Min väninna Li hade läst om det och berättade för mig - men tänk om man fått reda på det innan det hände...

Jag kan tänka mig att människan inombords blir som en tiger – vem vill vakna av att ett barn skriker och sedan inte slutar? Men om alla vet om att detta kan hända och att det går över om man bara själv är lugn – så tror jag att många barn klarar sig.

Snälla berätta för alla som har bebisar & små barn eller dom som någon gång kanske får, att nattskräck finns!


Kanske vi har hjälpt någon!

Kram Eva

Läs mer här: Nattskräck





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...