20 augusti 2009

Skön kväll

Sååååå, då är jag nog ganska så klar med mina "åtagande" som mamma, fru och anställd för denna dag. Skolväskan med gympapåse och frukt är packad och står i hallen, min lunch till i morgon är förberedd, sängarna är "avbäddade", alla har duschat och kläderna som skall på i morgon bitti är framlagda.

Just nu fick jag en riktig "flashback". Maja sitter på sitt rum med telefonluren klistrad vid örat.. och har så gjort nu i en halvtimme. Hon pratar med sin kompis Matilda (dom går inte i samma skola) och går igenom dom första skoldagarna! Är det inte typiskt "tjejigt" så säg? Men kanske lite väl tidigt? 8 år.. Eller?

Ett annat "flashback" fick jag igår när det visade sig att Maja ska ha träslöjd varje måndagmorgon under höstterminen för samma träslöjdslärare som jag hade... Käre Lajos, det var några år sedan jag gjorde en smörkniv - den finns dock fortfarande i mina ägor.

Dags att plöja igenom alla inredningsbloggar jag hinner med, letar en bra hylla till badrummet.

Sov Gott!

Hyll-kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...