19 augusti 2009

Skolstart

Igår sa Maja; "I morgon börjar skolan och då ska ju du stå där ute på skolgården och se när vi kommer ut och sjunger och har plakat med mera..."
Eva; "Eh... jaha... det har jag glömt.. Jag är inte ledig..

Jag riktigt såg besvikelsen i ögonen och tåren som rann ner. "Det gör inget mamma, jag kan vara där själv.

Aaaaaahhhhh, det fungerar ju inte i en mammas hjärta. Så det blev till att sms:a chefen sent på kvällen och hålla tummen för att han läser det i tid och framför allt hålla tummen för att jag kan komma senare (vi har redan personalbrist..)

Tack o lov så fick jag ett meddelande tillbaka om att det var okej. Så när jag väckte Maja i morse, så berättade jag för henne att jag skulle med. Det leendet kan jag leva på väääldigt länge :o).

Nu är det tidig morgon och vi ska snart bege oss till dagis, och därmed har vi kört igång onsdagen!

Onsdagskram Eva

2 kommentarer:

  1. Åh, såklart man vill vara med. Jag kunde känna besvikelsen du beskrev från Maja. Sådan tur att det gick att ordna.
    Min 13-årig for (naturligtvis) iväg själv med en kompis.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vilken ångest, jag hoppas verkligen jag är ledig nästa år när Sofia står där på trappan och kikar efter mig, eller pappa.... då det är Sofias idol :), men vem vet SAS kanske inte existerar då med tanke på allt negativt man läser om sin arbetsplats i pressen :(
    Har inte glömt bort er, vi hörs snart och bokar in en middags träff!!!
    Kram Annette

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...