18 juni 2021

Klimakteriekärring, eller helt normal?!

❤ Bästa ni

😉 Nu är det jag igen och mina tips....
Pallar ni inte läsa - hoppa över det men vill gärna skriva det till er då jag har fått så många "Aha-upplevelser"

Jag gissar att ni alla lider av någon sorts Klimakteriesymptom. Kanske för-klimakteriet eller mitt i - eller kanske efter? Under tre månader har jag läst allt jag kan komma över, lyssnat på allt och pratat med en läkare och två barnmorskor och konstaterat att "ja, jag har full koll".
Det finns nästan 25 symptom på Klimakteriebesvär. Symptom man inte förstår kan vara klimakteriet!

Det finns INGEN anledning att må dåligt, att vara på dåligt humör, vara deprimerad, att inte sova, att svettas som en gnu, att ha ont i huvudet, att ha ont i lederna med mycket mera.

Det finns hjälp!

Hormonbehandling med bioidentisk östrogen genom huden (spray, plåster, gel) + bioidentiskt progesteron.
Att hormonbehandlas minskar risken för hjärt- och kärlsjukdomar med 45%!!
Minskar risken för Alzheimers och annan Demens.
Minskar risken för diabetes och en rad andra sjukdomar.
Samt, livet blir fan så mycket bättre. Så klart kan man självmedicinera genom:
Medelhavskost
Inte äta socker, gluten eller mjölk
Dra ner på det rödaste köttet. Nej, man behöver inte sluta äta kött!
Träna regelbundet med det man tycker är kul!
Äta fisk 4 gånger i veckan (eller Omega3-tillskott)
Äta Bär
Steka i Smör, olivolja eller kokosolja.
Göra en grön smoothie typ och tillsätta MCT-olja för att få tillbaka koncentrationen och "hjärnan".
Ta magnesium-tillskott inför natten.

Men - först och främst, sök hjälp.

Lyssna här:


Läs här:
www.klimakterieportalen.se Har du Storytel - lyssna på Mia Lundin: "Vägen till hormonell balans"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...