7 december 2020

December

 


Det handlar mycket om häst just nu.
Mellan hästsnacket så pratas det så klart mycket om Covid-19 och om arbete och vänner.


Häst:
Han mår bra vår lilla pålle 💗. Jag hjälper Maja så mycket jag kan om dagarna nu i början, tills vi kommer in i ett bra "flow" med saker och ting. Vi ska lära känna honom och han ska lära känna oss. Det är mysigt, men så klart ganska krävande också. Framför allt som det är den absolut mörkaste månaden just nu. Inget man gör sker i dagsljus! Mörkt mörkt mörkt...

Längtar oerhört efter ljusare kvällar. 

Covid-19:
Maja blev inkallad till att vara med och starta upp en ny Covid-19 avdelning på sjukhuset. Dessutom ändrades schemat och plötsligt var det nätter också hon skulle jobba. Så Maja börjar helt enkelt på Coronaavdelningen med tre nätter i rad... Därför har det blivit mycket häst för mig i helgen. Med fördel då mitt på dagen i dagsljus!

Men, ikväll är det mörkt igen och ridning i paddocken står på schemat. 

Arbete:
Det fortgår varje vardag. 

Vänner:
Träffar man inte så ofta just nu. Vi träffar några vänner där våra barn träffas ofta, så vi blandar oss varje sig vi vill eller ej genom dom.

I helgen var vi hos L&H och fick se deras fantastiskt fina poolbygge. För 6 månader sedan hade vi gigantiskt tält för över 100 personer på samma plats när Maja & S tog studenten. Nu finns det en superfin och stor pool med fina plattor runt om. Mycket snyggt!

För övrigt så har jag nog köpt hem alla planerade julklappar vid detta laget. Nu ska jag packa in och rimma 😀. Tja... kanske hoppar över rimmet.. Vi får se!


Stor kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...