22 oktober 2020

Pumpor

 Hej så här en torsdag!

Dagarna rinner på som vanligt. Snart helg igen. Ja, ja - jag klagar inte.
Igår körde jag och Wille till grannbyn och köpte pumpor.


Det blev några stora och några små.
Två stycken gröpte vi ur (fasiken så jobbigt, men kul) 



Den ena satte vi på framsidan på bänken, så syns den för dom som går förbi och för oss när vi kommer hem.

Den blev ju fin!


Den andra satte vi på baksidan på ett bord ihop med mindre pumpor. Syns inte så bra i kvällsljuset ser jag nu... Vågade inte ha "taket" på för den var så låg så det luktade bränt efter ett tag. Den sjönk ihop lite... 


Placerade några pumpor vid Buddah och mina pelargoner som jag inte har mage att kasta.. Får nog sätta en lykta där också tänker jag. Lättare på lördag när man kan vara ute i dagsljuset och fixa. 

Igår var det ju både mörkt, regn och storm...


Oavsett så blev det en mysig kväll med Wille.


Stor kram, var rädd om dig!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...