21 oktober 2020

Jul.. Ikeas jul...

 Hej!

Jag har inte varit så förtjust i julen under min uppväxt. Jo, jag tyckte så klart om att få julklappar 💓, men inte det andra. Det andra som inte var så skoj... 

Nä, istället var jag glad på juldagen när jag visste att det var ett helt år till nästa gång. Dom flesta tyckte illa om januari och februari, inte jag. Jag njöt av samma anledning.

På senare år har jag successivt börjat tycka om julafton. I år längtar jag till och med...
Fast mina föräldrar saknas.. 💝



Ikeas jul är fantastiskt mysig!
Jag måste dit och shoppa en dag. Tror jag ska kolla med Maja om hon vill följa med. Kan ju bli en mor och dotter mysdag med lunch och shopping. Maja gillar också Ikea 😉

Grönt och guld blir temat i år för våra julklappar. 
Visst är det fint?


Undrar om jag inte ska köpa nytt pynt till granen. Guld även här ihop med allt mitt röda är ju perfekt. Tycker denna gran lyser värme och julmys.

Precis så som jag vill ha den helgen. 


Hrm.. kanske jag ska möblera om lite inför jul så att jag kan ha ett bord bredvid granen som här. Eller så utnyttjar jag våra svarta plåtskåp på annorlunda sätt. 

Jag har några (?) kartonger med julpynt efter mamma. 
Mycket sorterade vi när mamma flyttade till liten lägenhet, men det finns kvar saker som jag vill ha upp. 

Undrar hur jag ska få plats..


Ha det gott och tvätta händerna!

Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...