24 augusti 2020

Rensa & Walk of hope Barncancerfonden

 


Helgens familjespel.. :)


Det har varit en bra helg trots allt.

I fredags satt vi ute på vår terrass från 17.00 till 01.00. Det var en helt underbar kväll. Vi käkade bara chark & ost och drack gott bubbel till det. Sedan läste vi, lyssnade på musik, njöt av lugnet, pratade med L&U som kom förbi, käkade lite till, tog en eller två tupplurar och hade såå mysigt.

En sådan kväll vill vi ha fler av!

Lördag - och vi har rensat och flyttat och rensat och flyttat. Fick hjälp av goda vänner T&R, så det var på något sätt skoj och lättare då. Vi avslutade med en god lunch som tack för hjälpen.

Efter ett par timmar träffades vi hemma hos S&J för en familjekväll där också M&H kom dit. En mysig pizza och spel-kväll. Alltså, vad hade man gjort utan alla sina fina vänner 

Söndag - konstigt kändes det igen. Det har nu gått två veckor sedan min lilla mamma somnade in. I vanliga fall skulle jag ha spenderat fyra-fem timmar med mamma. Antingen hälsat på henne på boendet, eller tagit med henne ut på utflykt så som jag alltid gjort. Saknar dig!

Istället fortsatte jag och Staffan att åka och sätta av kartonger på lager och Staffan fixade i trädgården. Jag och Maja körde till köpcentrat och vips var fyra timmar borta :o). Fick köpt skor och sjal att ha på mig på begravningen - plus lite andra fina saker. Avslutade med en middag med Maja på centrat.

På kvällen gick vi Walk Of Hope för Barncancerfonden! 
Anmälningsavgift + att vi skänkte en peng. Sedan gick vi en timmes rask promenad för Evelina.

#evelinaswalkofhope
#barncancerfonden


Nu är det måndag och en ny arbetsvecka startar. Även veckan som avslutas med begravning. Hra ont i magen...

Kram Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...