6 juli 2020

Gick bra!





Så himla svettigt pass att till och med knäna svettades!


God morgon! 
Så har ytterligare en helg passerat och en ny vecka stundar.

Det har varit en mycket bra helg. Kanske vädret kunde varit bättre, men så länge sällskapet  är rätt så spelar det ingen större roll. Man får klä sig därefter så klart. Det underlättar ju.

Torsdagens besök på boendet...
... med mamma gick jättebra! Jag var ju så himla nervös för hur mamma skulle reagera när vi kom dit. Där finns ju så klart personer med mer demens än mamma och tänk om dom skulle skrämma bort henne. 
Men, det gjorde dom inte. Dom hälsade alla så fint på mamma när hon kom in. 

Vi fick en rundvisning som blev väldigt lyckad. Daniel, verksamhetschefen, är ju en toppenkille. Mamma kände sig speciell. 
Lägenheten är fin och fräsch och det tyckte mamma också och hon började redan möblera. Sedan tog vi oss genom det stora gemensamma köket och det stora gemensamma vardagsrummet för att pausa i det stora uterummet. Här blev mamma lite kär i platsen.
Vi åkte därefter upp på takterrassen och gick ut och tittade på utsikten och Daniel förklarade alla aktiviteter dom hade där. Mammas ögon lyste lite extra.

Nu väntar vi "bara" på att biståndshandläggaren i min kommun ska höra av sig och få igång ruljangsen. 
Där fanns ju lediga lägenheter, det såg jag ju. Sedan är det kanske fler i kö, det vet vi ju inte.

Håll tummarna!


Njutning hos Slaktaren!



För övrigt....
.......... har helgen bestått av träningspass x 2. 
Träff med svägerska och svåger med en middag hos Slaktaren och "kontroll" av 18-års fest. Så att allt gick lugnt och sansat tillväga.
Besök hos mamma.
Storhandling.
Städning.
Planering.

Idag är det måndag...
.... och läkarbesök först, jobb sedan och avslutar med träning.

Ha det gott!
Kram Eva





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...