20 maj 2020

Träning


Stretch och träning

Jag har inte varit på min träningsanläggning
....... Studio S sedan Coronapandemin slog genom. Det är sorgligt. Jag vet att många är där och tränar precis som vanligt. Men, det bär mig emot.

Just nu vet ni att jag tänker "jag ska genomföra Majas student" och därför utsätter jag mig inte för onödiga risker. Men, jag är ju den typiska dubbelmoral-människan.... Jag var och handlade på Willys i helgen (och retade mig på att folk  inte kan hålla avstånd) och jag har varit och handlat på Emporia (dock var jag nästan ensam...)

Men, nu ska jag verkligen försöka komma genom dessa sista veckor och SEN ska jag nog ta mig tillbaka till gymmet för att träna Bodypump, Bodystep och Bodybalance - som jag längtar!!

Under tiden jag väntar ut tiden
....... så tränar jag hemma. Det är nästan dagliga powerwalks och så varannan dag typ styrkeövningar hemma. Så jag håller igång ändå!
Det skönaste är nog ändå stretchingen. När jag får till den vill säga.. 15 minuter på yogamattan och det viktigaste jag har där är mina andningsövningar.

Jisses... att fylla hela inre kroppen med luft så att magen höjs rejält och luften strålar ner i njurarna mm är svårt. Jag får ibland lägga böcker på magen för att verkligen se att magen får jobba när jag andas in.

Tycker du ska prova!

Ytlig andning är inte bra. Min naprapat har sagt ifrån. Jag lyder :o)


Tillbaka till jobbet.

Ha det gott & glöm inte andas!
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...