12 december 2018

Morgon

Morgonstretch med kaffe i handen, Musikhjälpen på TV
& granen som granne :)

Onsdag.
Sjukt så fort dessa decemberdagar går. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. I vanliga fall brukar jag vilja att december rusar iväg så att det kan bli januari. Genom åren har jag inte uppskattat julen så mycket. Tyckt att det varit väldigt jobbig tid. Faktiskt på nyårsdagen tänkt, "åh, jösses så skönt - ett helt år till nästa jul".

Men, som tur är ändra saker och ting.
Nu för tiden tycker jag om december och jul & nyår och jag vill verkligen inte att dagarna rusar förbi. Jag vill njuta av varje dag.

Musikhjälpen
Ett välkommet inslag i december denna vecka är ju Musikhjälpen. Det är som en vän som håller en sällskap dygnet runt i 7 dagar. Underbart. TV´n står på nästan dygnet runt, likaså radion. I år är Musikhjälpen i Lund, så på lördag kör jag och Wille dit och ställer oss utanför buren och önskar låtar och skänker pengar.

Årets tema är: 
Alla har rätt att funka olika



Såå viktigt.
Såå ofattbart att inte alla länder har det så som vi.
Såå många som funkar olika.

Ha en go dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...