7 september 2018

Minnet..

Den bästa medicinen som finns är träning.
💪

Stress - symptom och åtgärder
I onsdags upplevde jag för första gången minnesförlust och total förvirring.

Jag var och tränade, men jag kommer bara ihåg fragment av det. Kunde inte återberätta för Staffan. Tappade fokus mm.
Senare på kvällen kunde jag inte få något sammanhang i mitt liv, utan det liksom blandades ihop med en TV-serie vi tittar på just nu. Läskigt alltså!


Mina tankar var helt osammanhängande och igår hade jag ingen aning om vad jag gjorde på onsdags kvällen efter träningen.

Väldigt svår att förklara!
❤️

Men, jag förstod ju att stressen den senaste tiden, både på jobbet och privat nu gjorde sig påmind. Ett första tecken på att om jag inte stoppar det nu, så kan det gå åt skogen...

Så, igår och idag jobbar jag hemifrån. Jag tycker om det. Jag får gjort mycket. 

En gång i timmen, så tar jag en paus och stretchar och slappnar av.
Jag tar en lååång promenad på lunchen, kommer ut och andas frisk luft och rör på mig.
Efter promenaden vilar jag en stund. Lägger mig riktigt ner i soffan och sluter ögonen. Skönt.

Det hjälper!
❤️

Igår kväll var jag dessutom på ett Bodypump-pass! Så länge jag orkar träna är det i alla fall ett tecken på att det inte är panik, utan snarare tvärtom. 



Idag känner jag mig mycket bättre, men tar en säkerhets dag hemma för att inte röra upp något som är på väg att läka.


Tummen upp för mig kan väl säga :)!
❤️



Nu är det dessutom fredag så jag har hela helgen på mig att andas. Gött!

Liiiite svårt för att gå dock...har en hemsk träningsvärk från igår hahahahaha, men det hade jag förväntat mig också. Det värst är att det kommer bli värre under dagen...

Stor kram

Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...