7 mars 2018

Läs ❤️

Katastrof eller möjlighet?
DU väljer!
 


Välj glädje & lycka -
livet blir så mycket roligare då!



Du har ett val!
Det är ju helt fantastiskt faktiskt. Tänk att vi kan påverka hur vi mår till nästan 90%. Så klart, sjukdomar, dödsfall mm - allt påverkas vi av och ibland kanske vi inte har orken att välja glädje. När det är så, måste man ta hjälp av någon som kan se till så att du åter har orken att välja glädje.

Men, för övrigt. Otroligt! Jag har läst Kay Pollaks bok "att välja glädje" flera gånger. Det är som en bibel för mig. Lite varje dag om jag känner att jag är på väg i en negativ spiral.

Hans ord bränner sig fast i hjärnan. Vissa saker kommer jag aldrig att glömma och dessa tar jag fram ganska ofta. Citat som "ingen kan såra mig utan mitt medgivande". 

Eller det att "istället för att reta mig på att jag får hoppa över alla skor i hallen när jag kommer hem för att barnen har en massa vänner hemma, så kan jag tänka "gud så skönt att barnen är just här hemma och inte ute och ränner"..

Som sagt, man gör många val varje dag. Försök göra bra val.

Nu gör jag valet att hämta mer kaffe - ett ganska bra val.
Om kaffekokaren har stängts av har jag ju två val att göra

 "bli förbannad och upprörd" eller tänka

"äsch, jag sätter på en ny kopp".

Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...