15 januari 2018

Morgonrutin

Bild tagen ovanifrån (om ni inte får ihop det)

Morgonrutin
Min nya rutin är att på morgonen köra yoga/strech 10 minuter. Jag väcker kroppen. Det är underbart!!

Först börjar övertalning av mig själv i sängen.. (är gräsligt morgontrött) och när jag är övertygad om att det är en god idé att gå upp (?) så börjar jag med en kopp kaffe i soffan framför nyheterna. Sedan tar jag mig ner till golvet, tänder ett ljus sätter mig bekvämt och dricker upp mitt kaffe.

Därefter blir det 10 minuters yoga/stretch. En rutin som jag är överlycklig över att jag fått in. Blir det för stressigt en morgon, så får man helt enkelt avsluta dagen med det istället - just den dagen i alla fall.

Inspirationen har jag fått av Kristine Kaspersen och hennes bok "Good Morning". Väl värt att köpa!

Kram Eva

Eva Angels foto.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...