19 oktober 2017

En hörna & kaskader

En hörna i vårt vardagsrum
Torsdag
Så var det torsdag. Igår kom Wille hemspringandes efter skolan och mådde skit, rent ut sagt. Ytterligare en gång (tredje gången på tre månader) fick han kraftiga magsmärtor som höll i vääldigt länge och ville liksom inte släppa. Han kräktes och mådde superdåligt. Jag ringde till och med 1177 för att höra efter vad vi skulle göra. 
Ingen feber, inget annat konstigt. Nä, inte ont i högra sidan heller - vi funderade (precis som 1177) på om det var blindtarmen.

Samma mönster som dom andra två gångerna. Kaskadkräkningar, fruktade magsmärtor, ingen feber. Så här höll det på i sju timmar och sedan somnade han och nu mår han bra....

Vi har i alla fall bestämt oss för att kontakta vården och få en tid för undersökning. Så här kan vi ju inte ha det. Vi måste helt enkelt gå till botten med det hela.

Så klart googlar man och hör med vänner och bekanta om dom hört detta innan. Det har man - det finns något som heter Bukmigrän som en väns grannar har... Dom beter sig på samma sätt när dom får det. 

Om det är bukmigrän (som för övrigt passar in till 100% på allt) får läkaren bevisa. För i så fall hoppas jag det finns något smärtstillande man kan ta... Lilla pågen... Vi får helt enkelt vänta och se!

Men, under min lunch ska vi åka och handla glass. 
Större ansträngning än så blir det inte idag.

Ha det gott!
Kram Eva




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...