4 mars 2013

Soligt skåne!

Vilken härlig helg!

Vädret har ju verkligen varit på sitt bästa humör måste jag säga. Det är fantastiskt skönt när solen skiner och man känner ett hopp om att våren faktiskt kommer detta året också!

I lördags var vi ju i stallet hela dagen. Två olika stall, men dock tillsammans med hästar. Tänk så mycket lättare det är att mocka när solen strålar. Det är så skönt dessutom att ta en liten skrittrunda på grusvägen utan att halka runt som uppvärmning på ridpasset. Till och med vildsvinet såg ut att var glad och det stank inte lika mycket som innan... Eller så beror det på att jag var täppt i näsan... ha ha.

Lördagseftermiddagen och kvällen och natten spenderades hos goda vännerna Tessan och Roger. Vi åt på tok för mycket god mat och drack liite för mycket vin och drinkar - men jisses så roligt vi hade. Vi avslutade igår med en lång promenad och självklart bokade vi nästa gång.

Innan vi packade in oss i bilen, körde Staffan och Maja till Trelleborg och köpte en jättefin begagnad cykel till Maja. En försenad födelsedagspresent! Jättefin!

Hade sedan, otroligt nog, supermycket energi. Så jag ångtvättade vår vardagsrumsmatta (jisses....) och dammsög den hur länge som helst. Fy för långhåriga katter!! Men så fin den blev!! Nästan tillbaka till originalfärgen - men bara nästan... hade kanske varit lättare att köpa en ny..  Resten av huset fick sig en omgång och tvättmaskinen gick på högvarv.

Nu är det måndag och lite av energin finns kvar. Hoppas det håller i sig till mitt lunchträningspass och till ikväll när det kommer lite mammor hem till mig för att planera Majas klass klassdag/resa. Förstår inte varför det alltid slutar med att det är jag som tar tag i vissa saker...

Kram
 

2 kommentarer:

  1. Äta och dricka blir de väl aldrig för mycket av :)
    Skönt att de gick bra med stallet, allt går ju lite lättare nu när solen kikar fram.

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Jösses vilken energi du har!
    Jag är helt slut efter min helg jag....:)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...