24 oktober 2012

Fint ska det vara

Vips, så var det onsdag. Jisses..

Igår var jag och några kollegor på Mat & Vin i Slottsparken.
Himla trevligt. Vi lagade vår egen 4-rätters meny och hade hur kul som helst. Det smakade utsökt!!! Dessutom var det kul att laga maten och få massa tips. Kan varmt rekommenderas.

Härligt kök med olika arbetsstationer.

Förberett för att vi ska ta oss an alla rätter.

Jag gjorde förrätten: Krispig sallad på fänkål, kastanjer, gräslök, gurka,
rödlök. Till det krutonger och en smörsås med löjrom. MUMS!

Det blev lite sent igår, så idag hänger inte huvudet riktigt med. Men, det var helt alkoholfritt för min del. Jag drack många goda drycker ändå igår, utan alkohol. Så är det när man är bilburen. Tror huvudvärken beror på brist på sömn. Denna årstid behöver jag sova 12 timmar ;) och ändå känner jag mig trött. Jag är säkert inte ensam om detta.

Ikväll blir det därför inga speciella aktiviteter. Staffan ska jobba lite ikväll, så jag är hemma med barnen och myser. Känns lite ruggigt ute, så det blir kanske en värmande brasa och så krypa ner under filten.

Är det något bra på TV ikväll tro?
Kan man annars bygga lego eller spela spel under filt?

För övrigt kan jag rek. Invigningen av Emporia i morgon. Vilket ställe. Jag längtar tills jag ska dit. Det blir inte i morgon utan det blir när allt "lugnat ner sig" lite. Då tror jag att jag tar med mig hela familjen dit. Parken på taket måste ju bara kollas in. Samt alla roliga och konstiga butiker.

Passar på att önska Susanne och Sussi - grattis på födelsedagen!





 
Ha en skön onsdag!

Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Härligt att du haft en bra kväll, även om du inte är så pigg idag. Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Det var "True Blood" igår kväll ju!!! :-)
    Men brädspel är aldrig fel heller.

    Jag håller för övrigt med om att det beror på sömnbrist. Man känner ju sig för tusen bakis, även om man inte driker. Haha!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...