25 april 2012

Regn och åter regn .:(

Idag har det regnat hela dagen i min hemort.. Heeela dagen. Inte för att jag hade gått ut, men det hade på något sätt varit lättare att vara hemma om det varit sol :).
Anledningen till mitt hemmavara är att Wille igår hade jätteont i magen när han skulle äta lunch på förskolan och likadant vid eftermiddagsmellanmålet. Supermagknip så att han varit jätteledsen. På kvällen märkte vi inget, han spelade fotboll som vanligt och på kvällen käkade han i flera omgångar (var så klart hungrig) Men så i morse när vi skulle iväg så kom det igen.... tar det säkra före det osäkra och bestämde mig för att hålla honom hemma idag.

Men ont i magen har han inte haft sedan dess.....
Min gissning är att han äter något han inte tål - men hade jag varit säker hade jag ju så klart varit läkare och inte säljare hehehehehe. Nä, vi får allt se hur det blir med den saken...

Igår fick jag och Maja den bästa av nyheter man kan få (det finns olika kategorier så klart hehe) nämligen den att Peter Pan INTE ska till hästhimlen:) - Hipp Hipp Hurra! Lasse hovslagare förbarmar sig över honom och tar hem honom till sig och sina hagar, så får han gå där och skrota och vila sina ben och äta gott och mycket :)!! Gissa om vi är glada?!?! Troligtvis och förhoppningsvis så kan Maja följa med och lämna honom och jag gissar att hon även får komma och pyssla med honom hos Lasse.

Åh, jag har inte ont i själen längre!

 
Bild lånad från google.se

N
u ska jag ladda för en tur till stallet. Det är onsdag och jag ska ju som vanligt vara teorifröken (5 gånger kvar för min del...) Maja ska vara stallvärd (hjälper nybörjarna och deras föräldrar) och sedan är det ju en vanlig ridlektion för Maja. Det är inplanerat en uteritt.

Önskar dig en solig onsdag (ja, egentligen inte, för om det regnar hos mig så kan det minsann regna hos dig också-hahahaha) !

Kram Eva

1 kommentar:

  1. Det har regnat heeela dagen hos oss med..;)! Körde faktiskt förbi ditt jobb och tänkte på dig, fast då var du inte där!! Kram Therese

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen pÃ¥ veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...