21 februari 2012

Kan jag motstå?


Det är stora Fettisdagen idag... 10 meter bort i fikarummet står det semlor på hög och i lång rad...

Själv gick jag ut dit och skivade jordgubbar och la en skopa kesella över och gick tillbaka till mitt rum. HURRA! Jag tog inte med mig en semla till rummet. Okej, dagen är inte slut än -men jag har aldrig känt mig så här målmedveten som jag är nu.
Inte en sommar till där jag ser ut som en strandad val när jag solar! Det hade inte gjort jättemycket om jag ätit en semla - men har jag väl triggat sockersuget så blir jag tokig. Bättre att låta bli.

Sportlovet har ju börjat och idag är Maja hos mormor och stannar till i morgon. Hoppas ni får mysiga dagar!

Ikväll är alltså Staffan på innebandyn utan Maja. Dock får han ta med sig en liten fotbollsspelare - nämligen Wille. Ikväll ska han prova på att spela fotboll för första gången i grupp. Undrar just hur det går...

OM Wille vill fortsätta spela fotboll på tisdagar så blir det gräsligt stressiga tisdagar.. Men det får man väl stå ut med om lillkillen vill prova.

Till "Äntligen Hemma" tror jag det blir ett träningspass idag. Jag önskar mig ett löpband.. Då hade jag kunnat jogga eller promenera en timme till varje favoritprogram. Hm... kanske ta och önska mig det. Idag blir det ett cirkelprogram i styrka istället.. Wish me luck...!

Ha det gott!
Kram Eva


2 kommentarer:

  1. Duktig du va!!!
    Jag skulle låta bli men såg ju semlor överallt så jag tänkte att jag ska väl också vara me o fira :)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen duktigt! fast en semla gör ingen sommar, eller vad man ska säga! Men det är ju bra att vara fokuserad!
    Vi blev bjudna på jobbet idag...och jag kunde inte låta bli:) den var god!
    jag blir också sugen på att ha en crosstrainer framför TV:n....hm..

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...