24 november 2011

Torsdag


Fotot har jag så klart lånat från ikea

Jag hade aldrig kommit ihåg något som behöver göras om jag inte skriver ner allt på ett block. Ett block som "förföljer mig". Jag har ett på jobbet och ett privat. Perfekt att ha i handväskan, så när man kommer på något man ska göra eller köpa eller annat, så skriver man upp det på blocket!

Detta är alltså mitt första tips på en icke stressig jul: Skriv i ett block allt som skall göras - ha det med dig överallt!

Jag bjuder på ett andra tips: p l a n e r a - vilka dagar ska du göra vad? Se till att du har minst två dagar innan jul där allt är i princip färdigt så att du har tid att njuta av julen!

Tänk på - det är exakt 1 månad till julafton! Du har gott om tid!

Sen kan du också ignorera mina tips - det kanske inte fungerar för dig. Men det fungerar bra för mig!

Ha en jätteskön torsdag!
Kram Eva

5 kommentarer:

  1. Hm ingen dum idé...och det där med att ha två dagar innan som man kan njuta av bara! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat anteckna i iphonen, som jag ju alltid har med mig. Inte så dumt det heller faktiskt.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Tack Eva! Behöver alla tips jag kan få... Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Bra tips! Tar tacksamt emot. Smart att skriva ner alla "komma ihåg"
    Och tänk att vara färdig två dar innan jul! Hm...

    SvaraRadera
  5. Bra tips!

    Jag tycker vi får en lugnare jul i år eftersom sonen önskar sig pengar till en resa och dottern vill ha en dyrare sak och inte massor av smågrejer. Julklapparna brukar vara det som stressar upp mig mest.

    Sen ska vi ha knytmiddag som vanligt med makens familj och sen julfika på kvällen med min familj...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...