21 april 2011


Vilket härligt uterum!
Bild lånat från : Alltihemmet.se




Skärtorsdag - jag är hemma ett tag till, men ikväll sticker jag iväg. Hänger du på?

*fniss*... Nä, jag sticker iväg ett tag ikväll, men inte till Blåkulla denna gång. Vi firar påsken genom att cykla ner till bykrogen ikväll och käkar middag och dricker vin och öl. Förhoppningsvis finns det plats på uteserveringen - hääääääärligt!!


Det är något konstigt som händer med vår tomt... Precis innan vi skulle lägga oss igår, så hörde vi ett rejält brak utifrån vid bilen.. Neeeeej, tänkte vi - är "huliganerna" tillbaka (som förövrigt härjade i hela byn och fördärvade mer än lovligt mycket hos många...jä-la skit - stod till och med om det i tidningen. Vi kom lindrigt undan, för många hade fått sina bilar förstörda och dom hade gjort inbrott i kollonier och hällt ut senap och ketchup och kaffe i hela stugorna...) Staffan ryckte upp dörren... Jag stod bakom och gömde mig med katten i famnen *mes*..

Hela väggen med ved hade ramlat! Veden begravde Majas cykel och gjorde lite bucklor i bilen... Jag tolkar det som ett tecken... Ett tecken på att det var dags att låna vedklyven från kompisen och ta tag i veden inför nästa vinter. Den måste ju klyvas för att hinna torka ordentligt.


Meen, det var ju kanske inte det vi hade tänkt göra i påsk..... För inte var det väl "huliganerna" som kom tillbaka?

Idag slutar jag klockan 15. Sedan ska jag hem och fira påsk!

Kram Eva

1 kommentar:

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...