23 januari 2010

antibiotika

Istället för penicilin fick jag denna gång antibiotika och så håller vi tummarna för att strepton försvinner. Mår betydligt bättre idag, så den biter direkt - superskönt!

Idag kommer en av våra favoritpersoner hem till oss - mycket välkommen S!

Nu under eftermiddagen ska vi en sväng till Ikea. Staffan vill ha nytt sofföverdrag, men det som Staffan har fastnat för har varit slut sedan nya stora IKEA öppnade i Malmö. Men sist vi kollade så trodde dom att det skulle vara åter i lager v. 2. Vi chansar och kör dit med andra ord. Skulle det nu fortfarande vara slut, så ska jag ha ett diskställ (som får plats över ena diskhon) lite mer ljus och kanske något annat skoj!

Efter IKEA sticker vi nog till ZOO-Giganten och tittar på alla djuren, matar kaninerna och geten. Vi har idétorka på vad vi kan hitta på med barnen som inte kostar en förmögenhet. Några förslag?
Först hade vi tänkt både badet eller bowling, men jag känner inte för det och nästa helg när jag är bortrest så kommer Staffan att bada och kanske bowla med dom i vilket fall som helst. Ett lekland kunde vi också åkt till, men det tycker Maja bara är roligt om hon får ha en kompis med sig och just idag passar inte det....

Nä, dags att hämta S - ha det så bra!
Kram Eva







3 kommentarer:

  1. Hoppas att medicinen hjälper! Ikea låter trevligt, måste dit snart, det är evigheter sedan sist!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni hade en trevlig Lördag på IKEA och att kottarna oxå "fick sitt":o)))
    Sorry för glasvasen:o(((((

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Hej! skönt och höra att antibiotikan har tagit på dig så fort, måste vara starkt :)
    Hoppas ni hitta någe kul på IKEA och att ni kom på och göra någe barnen, det är inte alltid så lätt för mycket av allt kostar en del. Endagsaktiviteter blir dyra oftast.
    Ha en bra söndag! Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...